نمایندگی تعمیر تلوزیون ایکس ویژن

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

تفاوت بین کابل VGA و SVGA در چیست؟

در تنظیمات رایانه رومیزی سنتی، کابل رایانه را به مانیتور متصل می کند. یک کابل آرایه گرافیکی ویدئویی(VGA)  سیگنال های آنالوگ را حمل می کند و از وضوح تصویری حداکثر 640 4 480 پشتیبانی می کند. کابل آرایه گرافیکی فوق العاده VGA) ) سیگنال های آنالوگ را حمل می کند و از رزولوشن های حداکثر 800 600 پشتیبانی می کند. SVGA نیز شناخته شده است به عنوان پیشرفته یا فوق العاده VGA. اکثر کابلهای SVGA از وضوح صفحه نمایش بسیار بالاتر از استاندارد 800 600 600 پشتیبانی می کنند. در ادامه در رابطه با تفاوت بین کابل VGA و SVGA اطلاعاتی را در اختیار شما قرار می دهیم.

امکانات

اولین بحث تفاوت در امکانات است که هر کدام از این کابل ها دارای امکانات و کارایی متفاوت می باشند. کابل های VGA و SVGA دارای شاخه هایی با پین هایی هستند که در سه ردیف پلکانی مرتب شده اند: ردیف های اول و آخر دارای 5 پین هستند و به نظر می رسد که ردیف میانی، فقط 4 پین، دارای یک پین گمشده باشد. اما هیچ پینی از دست رفته نیست. این پیکربندی 14 پین پیکربندی استاندارد است و این کابلها به پورت های VGA، یا 3 ردیفی، 15 سوراخ با چگالی بالا، یا پریزها روی نمایشگرهای رایانه، سایر دستگاه های نمایشگر و آداپتورها متصل می شوند. تنها با نگاه کردن نمی توان تفاوت بین کابل های VGA و SVA بدون برچسب را تشخیص داد. اگر کابل SVGA به دستگاه نمایشگر سازگار و کارت گرافیک رایانه متصل است، باید رزولوشن 800 600 600 یا بهتر در دسترس باشد.

این مطلب را از دست ندهید   تلویزیون برای بازی کامپیوتری

اندازه

کابل های ضخیم تر و بدون برچسب که احتمال SVGA آنها بیشتر از کابل های نازک تر است. دلیل اصلی آن این است که کابلهای SVGA معمولاً محافظ بیشتری نسبت به انواع VGA دارند. علاوه بر این، برای کمک به از بین بردن تداخل و تخریب سیگنال، کابل های SVGA معمولاً دارای دانه های فریت هستند. اگرچه تضمین کننده نیست، اما قطر کابل اغلب می تواند معیار کیفیت باشد. در بیشتر موارد، هرچه کابل ضخیم تر باشد، کیفیت بهتری نیز دارد.

اهمیت

SVGA که به حافظه ویدئویی و قابلیت های گرافیکی رایانه بیشتری نسبت به VGA نیاز دارد، تا 16 میلیون رنگ را پشتیبانی می کند. با VGA و حداکثر وضوح آن x 480 640، تنها 16 رنگ پشتیبانی می شود. مانیتورهای VGA اکنون منسوخ شده اند. انجمن استاندارد الکترونیکی ویدیو VESA) )، کنسرسیومی از سازندگان آداپتور و مانیتور ویدئو، استانداردهایی را برای SVGA تدوین می کند. بسیاری از رایانه ها، مانیتورها و حتی تلویزیون ها هنوز از اتصالات SVGA پشتیبانی می کنند. با این وجود، معرفی استانداردهای پیشرفته ویدیویی مانند DVI و HDMI، فناوری SVGA را با تمام سیستم های قدیمی اما تقریباً منسوخ کرده است.

کیفیت کابل

سیگنال های با وضوح بالا که برای مسافت های طولانی حمل می شوند، به کابل بهتری نسبت به سیگنال های با وضوح پایین تر که در فواصل کوتاه تر حمل می شوند، نیاز دارند. هنگام انتقال تصاویر با وضوح بالا در مسافت های کمتر از 5 فوت، یک کابل کم هزینه و با مشخصات کم مناسب است. مشکلاتی که با کابلهای بی کیفیت رخ می دهد شامل تصاویر دوگانه، تصاویر آغشته شده و احتمالاً بدون تصویر است.

این مطلب را از دست ندهید   تغییر اندازه صفحه تلویزیون

هشدارها

قبل از خرید کابل جدید از هر نوع، پیکربندی درگاه ها یا پریزهای مورد استفاده را بررسی کنید. اگر پیکربندی های سنتی زنانه (دارای سوراخ) هستند، مطمئن شوید که هر دو انتهای کابل نر (با پایه) باشد. بررسی کنید که تعداد ردیف ها و تعداد پین های هر ردیف نیز مطابقت داشته باشد. نمایشگرهای MDA، CGA و EGA با کابل های VGA کار نمی کنند. به همین ترتیب، شما نمی توانید از مانیتورهای VGA یا SVGA با کابل های جدیدتر DVI و HDMI استفاده کنید.

امیداواریم بعد از خواندن مطالب فوق به راحتی بتوانید تفاوت بین این کابل ها را تشخیص دهید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 + یک =