نمایندگی تعمیر تلوزیون ایکس ویژن

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

چه تفاوتی بین پورت مانیتور RGB و VGA کامپیوتر وجود دارد؟

در دنیای امروز داده ها و اطلاعات حرف نخست را می زند. ممکن است برای شما نیز اتفاق افتاده باشد که می خواهید مطالب خود را بین تلویزیون و لپ تاپ خود به اشتراک بگذارید تا از فضای بزرگ تلویزیون استفاده نمایید. اما ممکن است ندانید تفاوت بین پورت مانیتور RGB و VGA چیست و هر گدام چه کاربرد خاصی را بریا انتقال انجام می دهند. درگاه های قرمز ، سبز و آبی(RGB)  از رنگ ها و سیگنال های رنگی که در نمایشگر کامپیوتر نمایش داده می شوند پشتیبانی می کنند. اگرچه پورت های RGB را پورت های آرایه گرافیکی تصویریVGA) ) می نامند ، حداقل یک پورت RGB با اختلاف ساختاری وجود دارد. در ادامه به طور کلی این کابل ها را مورد بررسی قرار می دهیم تا بتوانید این کابل ها را به راحتی تشخیص دهید.

شناسایی

قبل از شروع شناسایی ابتدا باید از نظر ظاهر این کابل ها را مورد بررسی قرار دهیم. به طور کلی اکثر پورت های VGA از هر ردیف پنج پایه در مجموع 15 پایه دارند اما در پورت ها و کابل های VGA این پایه ها متفاوت هستند. پس حال به راحتی می توانید از نظر ظاهری این دو کابل را شناسایی نمایید.

امکانات

این دو کابل از نظر امکانات و کارایی  نیز با یکدیگر متفاوت است و کارایی متفاوتی را دارند. پورت های VGA ، رابط های DE 15 یا HD 15 نیز نامیده می شوند ، دارای سه ردیف و 15 پین هستند. این موارد در برخی از درگاه های PC-video برای برخی از مارک های نمایشگرهای 18 اینچی LCD وجود دارد.

این مطلب را از دست ندهید   کاهش نور صفحه نمایش تلویزیون

تابع

اتصال RGB آنالوگ روی صفحه LCD برای اتصال مانیتور به کامپیوتر – که منبع ورودی ویدئو RGB است – استفاده می شود. به همین ترتیب ، پورت VGA یک پورت آنالوگ است که مانیتور را به کامپیوتر متصل می کند. پس این دو کابل در قسمت آنالوگ نیز با یکدیگر تفاوت دارند و این تفاوت باعث تفاوت در کارایی آن ها می شود. پس به راحتی می توانید ببینید که این کابل ها با یکیدگر متفاوت هستند و هر کدام دارای کارای خاص خود می باشند.

نکته ی بعد این است که قبل از خرید این کابل ابتدا د رجستجوی شرکت معتبر باشید و سپس از فروشگاه ها و مغازه های معتبر این کابل ها را خریداری کنید تا باعث خرابی در قسمت های مختلف در کامپیوتر و تلویزیون خود نشوید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 2 =