نمایندگی تعمیر تلوزیون ایکس ویژن

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نحوه تعمیر صفحه تلویزیون LCD

مارک های بسیاری از تلویزیون هایLCD  (تلویزیون با صفحه نمایش کریستال مایع) وجود دارد و همه دارای نقص هستند. برخی از مارک ها از برخی دیگر بهتر هستند، زیرا با اجزای ماندگارتر ساخته شده اند. طول عمر LCD به کیفیت اجزای روشنایی داخلی بستگی دارد. امید به زندگی تلویزیون ها در گذشته 10 سال بود اما بسته به میزان استفاده روزانه و تنظیمات مانیتور می توانند تا 50 سال دوام داشته باشند. مشکلات رایجی در صفحه های تلویزیون LCD وجود دارد. برخی از آنها را می توان با عیب یابی ساده برطرف کرد، در حالی که برخی دیگر ممکن است به کمک یک متخصص حرفه ای نیاز داشته باشند.

مرحله 1

تمام اتصالات کابل را برای حل مشکلات صفحه سیاه بررسی کنید – جایی که صفحه LCD در حین پخش فقط سیاه نشان می دهد. تمام کابلها را غیرفعال کنید و در صورت لزوم آنها را دوباره وصل کنید. تنظیمات محافظ صفحه اگر در تلویزیون وجود دارد را بررسی کنید. برای عیب یابی محافظ صفحه به کتابچه راهنمای دارندگان تلویزیون مراجعه کنید زیرا همه تنظیمات محافظ صفحه متفاوت است. اگر هیچ یک از این راه حل ها مشکلی را حل نکرد، آخرین راه چاره این است که با خدمات مشتری تولید کننده تماس بگیرید و تعمیر یا یک قطعه جایگزین را دریافت کنید. لامپ، اجزای طرح عقب یا صفحه LCD ممکن است آسیب ببیند.

مرحله 2

در صورت خاموش بودن LCD، عملکرد تایمر خواب را در فهرست تلویزیون در بخشSetup) ) تعیین کنید. تایمر خواب ممکن است به تعداد مشخصی از دقیقه روشن باشد که مدام LCD را خاموش می کند. با بررسی قطع کننده برق تشخیص دهید که منبع تغذیه کافی است. اگر تلویزیون به برق بیشتری احتیاج داشته باشد، خروجی می تواند تأمین کند، قطع کننده را قطع می کند. همچنین بررسی کنید که سیم شل نیست. ممکن است لازم باشد تلویزیون به منبع تغذیه قوی تری منتقل شود یا صفحه LCD جایگزین شود. اگر تغییر منبع تغذیه تأثیری نداشت، با سازنده تماس بگیرید.

این مطلب را از دست ندهید   ورودی RGB-PC در تلویزیون

مرحله 3

مقدار کمی ژله نفتی را روی خراش های LCD که با تصویر تداخل دارد، بمالید. این می تواند خراش را با بقیه صفحه های LCD صاف کرده و باعث از بین رفتن خراش شود. خراش ها می توانند در اثر برخورد یا افتادن چیزی روی صفحه باشند.

مرحله 4

شما می توانید یک صفحه نمایش LCD را نمایش دهید که “نیم تصویر” را با یک لحیم کاری انجام دهید. نیمه تصویر زمانی است که فقط نیمی از صفحه نمایش تصویر تلویزیونی واقعی را نشان می دهد و بقیه صفحه سیاه یا برفی است. اتصال لحیم کاری سرد در سلف یا اجزای کوچک می تواند باعث ایجاد نیمی از تصویر شود و استفاده از لحیم کاری روی اتصالات سرد می تواند مشکل را برطرف کند. هر کسی که در تلاش برای رفع این مشکل است، باید با اجزای الکتریکی تجربه کند و در غیر اینصورت، یک فناوری تعمیر الکترونیک پیدا کند.

مرحله 5

اگر ال سی دی کیفیت تصویر ضعیفی دارد یا وضوح تصویر را از دست می دهد، یک چراغ عقب بخرید و از آن بخواهید آن را به صورت حرفه ای نصب کنید.

مرحله 6

اگر صفحه LCD رگه هایی از طریق تصویر را نشان می دهد، تعویض صفحه خود ممکن است لازم باشد. این امر به سازنده نیاز دارد تا مشکل را برطرف کند. این ممکن است به دلیل شکستگی در یکی از لایه های صفحه نمایش، که لایه پایه شیشه صفحه LCD است، باشد. برخورد یک شی با صفحه و بیرون آمدن حباب از بلورهای مایع نیز ممکن است باعث آن شود.

این مطلب را از دست ندهید   آَشنایی با دلایل صفحه سیاه مرگ تلویزیون ایکس ویژن
0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + 16 =