نمایندگی تعمیر تلوزیون ایکس ویژن

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

خرابی یا به هم ریختگی رنگ در تلویزیون

یکی از مشکلاتی که برای تلویزیون‌ها به وجود می‌آید، به هم ریختگی یا خرابی رنگ می‌باشد. قاطی شدن رنگ دلایل مختلفی دارد و برای تشخیص آن‌ها باید از کارشناسان و تکنسین‌های آشنا به تکنولوژی و قطعات تلویزیون کمک گرفت. بروز نقص در اینورتر، مین برد، برد تغذیه، بک لایت، صفحه نمایش و موارد دیگر موجب ایجاد این اشکال می‌شود. بنابراین در زمان بروز اختلال در این قطعات و حساسیت بالای آن‌ها بایستی توسط مهندسان حرفه‌ای مورد بازبینی و بررسی قرار گیرد. از آن جا که بسیاری از افراد تمایل به کسب اطلاعات در مورد مشکلات رنگ دستگاه هستند، در این مقاله همراه ما باشید تا در مورد این موضوع آشنا شوید.

اشکال مختلف و دلایل خرابی رنگ در تلویزیون

خرابی رنگ با اشکال مختلفی خود را نشان می‌دهد که در این بین تعدادی از آن‌ها متداول و رایج می‌باشد. پخش رنگ یا رنگین کمانی، حذف یکی از 3 رنگ اصلی (RGB)، ظهور خطوط افقی یا عمودی روی صفحه نمایش و …. بعضی از شایع‌ترین اختلالات رنگی در تلویزیون به شمار می‌رود. صرف نظر از نوع مشکل پیش آمده در صفحه نمایش، چیزی که اهیمت بیشتری دارد، بررسی و عیب‌یابی درست و اصولی دستگاه است. چون در تشخیص منشأ خرابی و تعمیر آن کمک زیادی به ما می‌کند.

دو رنگ شدن تصویر

یکی از انواع خرابی رنگ، دو رنگی تصاویر می‌باشد. زمانی که دستگاه روشن می‌کنید، تصاویر به شکل دو رنگ و گاهی بخش از صفحه تیره و کم نورتر از سایر نقاط مشاهده می‌شود. این اتفاق معمولاً در اثر خرابی بک لایت به وجود می‌آید که با تعویض لامپ‌های بک لایت مشکل حل شده و نیازی به تعمیر کل پنل نیست. به علاوه این فرآیند ممکن است کمی طولانی گردد، زیرا این قطعه در بازار به راحتی پیدا نشده و از این رو برخی تعمیرکاران از بک لایت دست دوم استفاده می‌کنند. بدین جهت به نمایندگی مجاز ایکس ویژن مراجعه شود.

این مطلب را از دست ندهید   مهم ترین نشانه های ویروسی شدن تلویزیون های هوشمند

وجود رنگ اضافه

گاهی با خرابی Back-light یک رنگ اضافی و غیر معمول را مشاهده خواهید کرد که در این صورت این قطعه مهم نیاز به ترمیم دارد. گرچه با بررسی کارشناسان ممکن است ثابت شود که لایه‌ای ابتدایی پنل صدمه دیده که راهی جز تعویض پنل وجود ندارد.

قرمزی تصویر

چنانچه پیکسل‌ها همواره روشن بماند، نقاط قرمز رنگی تشکیل می‌شود. همچنین اگر ترانزیستورهای کنترل کننده پیکسل‌ها هیچ بار الکتریکی دریافت نکند، نور از لایه RGB عبور نکرده و Pixel ها به رنگ همیشکی خود به شکل نقطه یا رگه‌های قرمز نمایش داده می‌شوند. به طور عادی برای حل این وضعیت، اقدام به گرم کردن پیکسل‌ها کرده تا ترمیم و به حالت عادی خود برگردد. برای این کار یک دستمال تمیز را با آب داغ مرطوب و داخل یک پلاستیک گذاشته و سپس روی قسمت‌های با لکه قرمز بکشید. گرما موجب به حرکت در آمدن کریستال مایع در سایر نقاط پنل می‌شود.

رنگین کمانی یا سبز شدن تصاویر

سبز شدن تصاویر ناشی از ضربه و فشار به صفحه نمایش می‌باشد که در اثر حمل و نقل نادرست و غیر اصولی به آن صدمه وارد شده است. وقتی نیروی شدیدی به پنل منتقل می‌شود، 3 رنگ اصلی یعنی قرمز، سبز و آبی به هم ریخته و سبز در صفحه پخش می‌شود. گاهی هم به شکل رنگین کمان به نظر می‌رسد. در چنین شرایطی باید پیکسل‌ها و پنل تعمیر شود.

 تعمیر خرابی رنگ تلویزیون

انواع و دلیل به هم ریختگی رنگ‌های تلویزیون را به شما گفتیم. اکثر مشکلات رنگ ریشه در بک لایت و پنل تلویزیون دارد. ترمیم و تعویض پنل به خاطر پیچیدگی و نیاز به تخصص، کار هر کسی نیست و فقط از عهده یک فرد مجرب و باتجربه بر می‌آید. کافی است با شماره‌های درج شده در سایت تماس گرفته تا تیم فنی برای چک و ریشه‌یابی ایراد، دستگاه را وارسی نمایند.

این مطلب را از دست ندهید   کنترل تلویزیون
0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 + 11 =