نمایندگی تعمیر تلوزیون ایکس ویژن

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

چگونه متوجه آب خوردگی تلویزیون شوید؟

آب خوردگی تلویزیون یکی از رایج­­ ترین مشکلات در انواع مختلف تلویزیون­ها می ­باشد، این مشکل را  می توان یکی از اصلی ­ترین دلایلی دانست که تلویزیون نیاز به تعمیر دارد و در صورت عدم تعمیر روشن نخواهد شد.

بسیاری از افرادی که اولین بار با این واژه مواجه می­شوند، بر این باورند که این مشکل ممکن است ناشی از ریختن آب روی تلویزیون باشد. اما آب خوردگی دستگاه به دلیل ورود مایعاتی همانند شیشه ­شور به داخل پنل تلویزیون ­ها اتفاق می­افتد. همچنین این احتمال وجود دارد که رطوبت زیاد هوا در مکانی که تلویزیون در آن قرار دارد، عامل این اتفاق باشد.

هنگامی که مواد شیشه شور به صورت کاملا مستقیم و از فاصله­ ی بسیار کم قاب و صفحه نمایش اسپری می شود، می ­توانند وارد دستگاه شده و باعث آب خوردگی آن شوند. این مواد به دلیل رسانا بودن هنگامی که به فلت های انتقال تصویر می رسند، باعث ایجاد جرقه شده  و در ادامه­ باعث سولفاته شدن مدار می ­شوند. همچنین مشکل سوختگی مدارهای ظریف و حساس را  نیز به دنبال دارد

اگر بر روی صفحه­ی تلویزیون شما خطوطی با مشخصات رنگی و عمودی ایجاد شود و یا نوارهای سفید و مشکی روی تصویر ظاهر گردد، می توان آن ها را نشانه ای از آب خوردگی دستگاه دانست. همچنین اگر تفاوت روشنایی در دو نیمه­ ی تلویزیون مشاهده شود می ­توان گفت تلویزیون دچار آب خوردگی شده است.

تعمیر تلویزیون معیوب:

برای تعمیر تلویزیونی که دچار مشکل شده است، در ابتدا باید فلت­ هایی را که خراب شده­اند، بررسی کنید. در صورتی که آسیب وارد شده جدی باشد، نیاز به تعویض دارند. در غیر این صورت می­ توان به بهبود مشکلی که در فلت ایجاد شده پرداخت.

این مطلب را از دست ندهید   مهم ترین دلایل روشن نشدن تلویزیون های ایکس ویژن

ممکن است فلت آسیب دیده و دارای مشکل پس از تعمیر و پس از شروع به کار دوباره­ ی تلویزیون نیز همچنان مشکل داشته باشد. در این حالن بهترین راهکار برای رفع این مشکل این است که، فلت سوخته توسط تکنسین­هایی که در این زمینه دانش کافی دارند، تعویض گردد.

در صورتی که آب خوردگی تلویزیون در زمان خاموش بودن تلویزیون اتفاق افتد، کم­ ترین آسیب به دستگاه شما وارد خواهد شد. اما اگر تلویزیون در حالت روشن باشد آسیب واردشده بیشتر خواهد بود. بهترین راه­حل برای کاهش مشکل، خاموش کردن هر چه سریع ­تر تلویزیون می ­باشد.

برای رفع مشکل آب خوردگی تلویزیون بهتر است در هنگام مواجه با این مشکل ابتدا دستگاه خود را خاموش نمایید. سپس با تعمیرکار مربوطه برای حل این مشکل تماس بگیرید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − 8 =