نمایندگی تعمیر تلوزیون ایکس ویژن

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

معایب استفاده از تلویزیون به جای مانیتور

خیلی از افراد به فکر استفاده از تلویزیون جهت مشاهده تصاویر کامپیوتر می‌افتند که در برخی موارد بهترین گزینه بوده و تجربه‌ای جالب و جدیدی را به شما داده و به کار گیری آن به جای Monitor در برخی موارد زیاد هم بد نیست و یک صفحه نمایش بزرگی را به شما می‌‌دهد و در مواردی چون بازی بسیار جالب است و می‌توانید برای مطالعه بیشتر به مقاله مربوطه مراجعه نمایید. اما معایب خود را نیز دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌نماییم.

تفاوت تلویزیون و مانیتور

فناوری به کار رفته در پنل تلویزیون و مانیتور تقریباً مشابه هم هستند و همین دلیل موجب استفاده از TV به جای Monitor شده اما قطعاً تلویزیون برای بازار هدف متفاوتی تولید و عرضه می‌شود. از این رو تفاوت‌هایی این دو محصول با هم دارند.

اتصالات

هر دو دستگاه مجهز به ورودی HDMI به عنوان بهترین روش برای انتقال داده‌های صوتی و تصویری به طور همزمان هستند و از این نظر هر دو جوابگوی نیاز شما می‌باشند. البته تلویزیون معمولاً چندین پورت اج دی ام آی دارد که بتوان چند دستگاه مانند کنسول بازی، دستگاه دیجیتال را به آن متصل کرد ولی مانیتورها دارای سایر اتصالات همچون پورت Display نیز می‌باشند که رزولوشن بالاتری را پشتیبانی کرده و از این نظر برای رایانه بسیار خوب است.

اندازه

یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های TV و مانیتور سایز دو نمایشگر می‌باشد که تلویزیون‌ها به خاطر مشاهده آن در نقاط مختلف اتاق اکثراً بالای چهل اینچ بوده و فضای بیشتری را اشغال می‌کنند اما Monitorها بین 24 تا 27 اینچ اندازه دارند.

این مطلب را از دست ندهید   خطوط عمودی رنگی در نیمی از صفحه تلویزیون

البته شاید نمایشگر بزرگتری را ترجیح دهید اما اندازه زیاد دستگاه موجب می‌شود کیفیت تصویر در فاصله نزدیک چشم نسبت به تلویزیون، کاهش یابد و بهتر است برای دیدن تصاویر کامپیوتر در تلویزیون، به دنبال یک پنل 4K باشید.

تعامل مانیتور با کامپیوتر

مانیوتر ویژه رایانه ساخته شده و قرار است دائماً به آن متصل باشد، بنابراین بیشترین تعامل را با یک سیستم دارد. یکی از نکات مهم و مورد توجه تأخیر ورودی است. در حقیقت هر چند ثانیه دستگاه متصل به نمایشگر داده‌هایی را به آن فرستاده و سیستم نمایشگر اقدام به پردازش این اطلاعات نموده و با اندکی تأخیر نمایش می‌دهد که به آن تأخیر ورودی گفته می‌شود. این تصاویر پس از پردازش به صفحه نمایش منتقل و اندکی زمان لازم است تا پیکسل‌ها تغییر و تصویر جدید را نشان دهند که زمان پاسخ پنل نامیده شده و با تأخیر ورودی فرق می‌کند.

تلویزیون‌ها تمام محتوها را که از قبل آماده شده‌اند را بدون هیچ ورودی به نمایش در می‌آورد و تأخیر ورودی در آن اهمیت ندارد. همچنین به علت استفاده از محتوای 24 یا 30 فریم بر ثانیه زمان پاسخ نیز مهم نیست ولی هنگام اتصال کامپیوتر به آن این مسئله محسوس‌تر شده و TV به دلیل زمان پاسخ بالا جهت نمایش یک محتوای 60 فریم بر ثانیه ویژه رایانه، ممکن است تصاویر را به شکل تار یا شبح‌های مصنوعی نشان دهد و وقفه‌ای بین زمان حرکت موس و دیدن این حرکات را حس کنید چون وقت زیادی را برای هر فریم مصرف می‌کند. برای حل این مشکل شما می‌توانید جهت کاهش تأخیر ورودی در تنظیمات تلویزیون، آن را روی حالت بازی یا Game Mode قرار دهید تا پردازش‌های نامرتبط قطع شده و با سرعت بیشتری پاسخگو باشد.

این مطلب را از دست ندهید   ویژگی های تلویزیون 55XKU635 ایکس ویژن

در نتیجه هنگام تهیه یک تلویزیون برای استفاده از آن برای بازی و حتی رایانه بهتر است بهترین سرعت را در پردازش داده‌ها داشته باشد و بهتر است با یک شخص کار بلد یا یک کارشناس مشورت کنید.

3.5/5 (2 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 5 =